Odmítáte klienty, poněvadž se vám funkce jejich produktu nebo služba nějak nezdá? Výrobce plynových komor?
Plynové komory bychom odmítli a zvážili bychom trestní oznámení. Ke kampani na Komouše bychom se nedali přesvědčit za žádných byť sebevýhodnějších okolností. Reklamní agentura pracuje na dobrovolném obchodním základě, tzn. když to chceš dělat tak to děláš a když se ti to příčí tak to neděláš. Nicméně zatím jsme se nedostali do situace, že by nás oslovil někdo, koho bychom z morálních důvodů odmítli. Reklamní agentury spíše potencionální zákazníky aktivně oslovují než, že by si mohly vybírat.
Je snazší dělat reklamu pro cílovou skupinu davu méně vzdělaných, než např. reklamu pro univerzitní studenty? A proč?
S každou cílovou skupinou je potřeba pracovat individuálně a najít benefity produktu, které jsou pro ni relevantní. V dnešním marketingu nejdříve hledáš cílovou skupinu a zkoumáš její kupní sílu a poté jí “ušiješ” produkt “na míru” včetně vlastností, obalu, ceny, prodejního místa a reklamy (Product, Price, Place, Promotion). Zkrátka vytváříš produkty a služby, které lidi chtějí a ne takové do kterých bys musel někoho nutit.
Jak získáváte data o cílové skupině? Opět trochu kontroverze: děláte reklamu na antidepresiva zacílenou na lidi, o kterých víte, že je potřebují, poněvadž vám někdo nabídl databázi z pojišťovny…
Data o cílové skupině dostáváme většinou od klienta zároveň se zadáním. Pokud údaje a DTB (zdroje dat) sháníme sami, používáme pouze legální prostředky tzn. výzkumy a DTB ve kterých spotřebitelé dali souhlas s využitím jejich údajů. Každý člověk má ze zákona právo na vymazání svých údajů z DTB nebo na zrušení komunikace.
Co rozpor v tom, co děláš a sezením v kostele, posloucháním faráře, placení saláru atd?
Myslím, že jako každá práce, jde i reklama dělat poctivě a nebo jinak. Cílem každé firmy je samozřejmě prosperovat, což opodstatňuje její existenci. Existenciální otázka smyslu reklamy jako ekonomické aktivity v rámci kapitalismu je na nekonečnou diskuzi.
A rozpor s následováním Slov Ježíše Krista? Blbé otázky, co?
Následování JK.... No, není v písmu psáno, že nesešlápneš pedálu plynového až na zem. A tvoji bližní bratří v Kristu to často činní pro svoje čiré potěšení. Moje osobní definice zní: Práce v reklamě je “občas zábavná světská řehole, hraničící se sebemrskačstvím.”
Ještě nakonec interview pověz něco k titulní straně, autorské práce vaší agentury
Je to vlastně inzerát u kterého by si měl člověk uvědomit, že cestou vzhůru na vlně vlastní pýchy, touhy po moci a úspěchu může taky pěkně narazit. Zároveň i takovým jedincům podá Bůh prst a kdo se z toho celého nepoučil tak si může zkusit vzít celou ruku :-) |